2015-1. Cesta na Faery

Pokud jedete na Island lodí s vlastním vozem, tak jako jsme se rozhodli my a vyjedete už v sobotu z dánského přístavu Hirtshals, tak nezbytnou součástí vaší cesty na Island je třídenní zastávka na Faerských ostrovech.

2015-2. Faery – nejvyšší bod

Ráno jsme se probudili do zamračeného dne. Využili jsme toho, že neprší a rychle zabalili stan. Ve městě jsme nakoupili jídlo na další dva dny a vyrazili.

2015-3. Faery – Kalsoy

Dnes jsme vyrazili na ostrov Kalsoy i přesto, že pršelo a trajekt odjížděl v 6:40. Bez snídaně a v dešti jsme trajekt našli a jako jediní cestující za 20 minut připluli na ostrov. Tam na nás už čekal autobus, který nás provezl celým ostrovem až do vesničky Trollanes.

2015-4. Faery – odjezd

Dnes jsme si nejprve užili snídani, kterou jsme včera vynechali a pak přejeli do Tórshavenu. Opět jsme projeli podmořským tunelem, který má v nejnižším bodě blikající barevná světýlka.

2015-5. Konečně Island

Konečně jsme se dočkali! V 7 hodin nás probudil palubní rozhlas s tím, že musíme do 7:30 opustit kajuty. Rychle jsme se zabalili, věci dali na chodbu a šli se nasnídat. Na palubě mezitím řádil déšť, vítr a mlha.

2015-6. Lávové pole

Dnes jsme po dvanáctihodinovém spánku a snídani jeli prozkoumat místní vesničku Reykjahlíð. Obhlídli jsme otvírací dobu supermarketu a v kavárničce Gamli si dali kávu a dortík.

2015-7. Selfoss a Dettifoss

Dnes nás vytáhlo ze stanu sluníčko a příslib ranní kávy. Nasnídali jsme se a spěchali do kraví farmy. Tam nás čekalo překvapení. Měli sice už otevřeno a krávy spokojeně přežvykovaly...

2015-8. Goðafoss a Dimmuborgir

Následující den nám přinesl zataženo. Pryč je včerejší slunce. O to častěji používáme "všimni si že neprší". Po snídani jsme vyrazili směrem na severozápad k "božskému" vodopádu Goðafoss.

2015-9. Askja a nová láva

Tak a je to tady! Den D, kvůli kterému celou cestu absolvujeme. Výlet do vnitrozemí k lávě, která ještě nestačila vychladnout. Čekáme u Íčka v Reykahlídu, kde je sraz.

2015-10. Akureyri a Grenivík

Dnes jsme se ráno sbalili a vyrazili na sever. Po cestě jsme se zastavili na „pseudokráterech“ u vesničky Skútustaðir. Útvarům se zde říká skútustaðagígar a najdeme jich tu kolem dvaceti.

2015-11. Látur a Keflavík

Jako zázrakem jsme se probudili do slunečného dne. Po snídani jsme nalehko vyrazili k další chaloupce – Keflavíku. Není to tedy jen letiště v Reykjavíku, ale i opuštěná farma na 66⁰10‘ severní šířky, což je náš dosavadní rekord.

2015-12. Bakkagerdi

Včera Islanďani tak oslavovali, že nebylo komu zaplatit za kemp. A dnes ráno, to bylo stejné, takže jsme odjeli s dluhem. Snad se sem ještě někdy podíváme a vyrovnáme ho.

2015-13. Brunavík

Dnes bylo od časného rána slunce. Po snídani a povinné kávě v Alfa Café, jsme popojeli k východišti turistických cest a vydali se na trek do zátoky Brunavík.

2015-14. Laugarfell

Následující ráno bylo zase krásně a tak jsem si šel vyfotit okolí. Pak jsme se po snídani šli rozloučit s těmi několika málo Pufiny, kteří ještě neodletěli na moře.

2015-15. Kárahnjúkar a Laugavellir

Ráno jsem nemohl dospat a tak jsem šel opět fotit. Slunce krásně modelovalo okolní louky a hory. Pak jsme se ještě před snídaní šli opět naložit do horké vody.