Dolomiti 2021

15. – 19.9.2021

Letos jsme po loňské pauze vyrazili koncem září pouze v pánské sestavě do Dolomit. Na čtyři dny se nám stala domovem Pozza di Fassa.

Po celonočním přejezdu přijíždíme okolo šesté do sedla Fommeralm k lanovce na König Laurin. Protože první lanovka odjíždí až v půl deváté, vydáváme se nahoru po svých. V plánu máme ferátu Santner okolo Cimy di Vajolet. Feráta patří sice k méně obtížným, ale vzhledem k probdělé noci jsme nakonec vděční za to, že můžeme odpoledne sjet k autu lanovkou.

Po ubytování v apartmánu, patřícímu ke kempu Vidor, jdeme brzo spát.

Ve čtvrtek chceme jít jednu z nejhezčích ferát Bepi Zac. Po příjezdu do Passa San Pellegrino stoupáme za mírného deště pěšky k Rifugio Passo dele Selle. Už po cestě nahoru narážíme na ceduli oznamující, že je feráta od února 2020 uzavřená. Přesto pokračujeme až k chatě, kde se u krbu ohřejeme a potvrdíme na další ceduli, že feráta se dnes nekoná. Na internetu pak najdeme článek o jejím uzavření z důvodů rekonstrukce. Většina se vydává na cestu přímo do Pozzy di Fassa. Já s Honzou ještě zdoláme vrchol Punta Alochet a vracíme se přes chatu zpět k auto, abychom ho svezli do ubytování.

V pátek chceme konečně zdolat ferátu na Piz Boe, která nám předloni utekla kvůli počasí. Ráno sice není zrovna ideálně, ale přesto vyjíždíme do Passo Pordoi. Když ale déšť, místo aby ustával, sílí, vracíme se do Pozzy di Fassa. Po cestě přestává pršet a tak se vydáváme na ferátu Gadotti. Počasí se nakonec umoudří a tak za slunce vylézáme na vrchol Sasso dele Dodici.

V sobotu se probouzíme do slunečného dne. Konečně snad dojde na vytouženou ferátu na Piz Boe. A opravdu. Stoupáme k nástupu za slunce a kocháme se výhledy na mlhy deroucí se zpod dolomitských velikánů. Úžasné! Neskutečné!.

Feráta je hodnocena jako jedna z nejtěžších v Dolomitech, ale přesto ji zdoláváme bez větších obtíží a před polednem staneme na vrcholu. A opět následují výhledy na okolní panoramata. Povedlo se nám to až na potřetí pokus, ale stálo to za to. Zdatnější schází i dolů k autu pěšky. Já s Honzou ale rádi využíváme lanovku. Na dnešní den hned tak nezapomeneme.

V neděli brzo ráno odjíždíme domů.

Stále zde zůstává plno příležitostí ke krásným ferátám a tak se sem určitěvrátíme! Doufejme, že tentokrát to bude už za rok!

Příští rok po loňské zkušenosti radši neplánujeme, ale snad se nám podaří v Dolomitech opět něco „spáchat“.