2021-3. Kirkjufell

11.-13.7.2021

• Kirkjufellsfoss

• Kirkjufell z východu přes moře

• Berserkjahraun

• Ovčí vodopád

• Meandry vtékající do Selvallavatn

• Duha u Kirkjufell

Tři dny plné deště jsme strávili u bájné hory Kirkjufell na severním pobřeží poloostrova Snaefellsnes, kde jsme chtěli vystoupat na ledovec Snaefellsjokull – vstupní bránu do „Středu země“.

Neděle 11.7.2021

Přejezd z Grindavíku do Grundafjorduru na severním pobřeží poloostrova Snaefellsness. Bydlíme tady na 3 noci v ubytku. Má být hnusné počasí. Jeli jsme se podívat na parkoviště k hoře Kirkjufell, která se tyčí na mořském pobřeží do výšky 463 m. Večer kávička v místní literární kavárně Búd. Cestou jsme se zastavili v Reykjavíku. Prošli jsme se v přístavu a fotili Harpu. Dá se jít jen do přízemí. Schody do vyšších pater zavřené, žádné i ani kafíčko.

Pondělí 12.7.2021

Spíme do 10:30 hod. Prší a prší, vyrážíme autem na nejzápadnější bod ostrova Snaefelsness k majáku. Posledních cca 5 km cesta bez malbiku. Na chvilku přestalo pršet. Pak jedeme dál pobřežní silnicí až do Arnarstapi. U horských vůdců gowest.is se ptáme na možnost výstupu na ledovec Snaefellnesjokul. Ale je špatné počasí, výstupy jsou zrušeny. Není naděje ani na středu, je předpověď, že má pořád pršet. Fouká, prší, prší, jdeme se v Arnarstapi na chvíli projít po pobřeží, ale je zima. Jedeme tedy zpět do G. Cestou přes hory je mlha, vítr, déšť.

Po večeři, cca ve 20 hodin, nás najednou vyláká sluníčko. Jedeme tedy na parkoviště fotit nádhernou horu Kirkjufell. Fotili jsme odrazy ve vodě. Vůbec nefouká ani neprší, za mraky probleskuje slunce. Vracíme se cca ve 22 hodin. Ještě mažu svačinu na zítra.

Úterý 13.7.2021

Vstáváme v 7:30 hod, po snídani jedeme na parkoviště ke Kirkjufell a vyrážíme směrem vzhůru. Vítá nás duha, drobně prší a fouká. Nahoře kousek pod vrcholem já zůstávám čekat u místa, kde vede vzhůru lano. Zdeněk zdolává summit, chvilku fotí a vrací se ke mně. Mám mokré rukavice, čekám kousek pod vrcholem a aby mi nebyla zima pořád dělám nějaké nesmyslné pohyby. V 11:30 hod jsme už doma v ubytku. Dáváme si kávu, sušíme věci, v místním krámě děláme velký nákup a pak jedeme na východ k sheep waterfall a od něj na výlet nahoru ke kaldeře sopky.

Ubytování u paní v Grundafjorduru, které Zdeněk zamluvil přes booking. Společné je WC, koupelna, kuchyň a obývák. A paní tam má 5 pokojíčků. Hodně se tu střídají turisté na 1 noc.

Cestou z výletu jsme se zastavili v shark muzeu, asi 15 km na východ od G. Hezké místo u moře. Do muzea jsme nešli, doufali jsme v kávičku, ale bylo zavřeno. Muzeum otevřeno, káva zavřeno. Jeli jsme tedy do G., do literární kavárny s názvem Búd. Zdeněk vaří k večeři těstoviny. Já už balím věci do auta. Užijeme si dnes ještě spaní v posteli.