ISLAND 2021

mini fotoblog

pondělí 5.7.

To, v co jsme ještě před půlrokem nedoufali, se stalo skutečností. Vyrážíme na Island!

Tentokrát jsem každý den přidal jednu  fotku a krátký komentář :

Dnes jsme absolvovali 1145 km. Vyrazili jsme ve 3:33 a do cíle dorazili v 16:26. Ubytovali se v B&B by the Sea a vyrazili na obhlídku pláže. Tady vznikla i tato fotka osamělé paddleboardistky na širém moři.

Zítra i pozítří asi fotky nepřidám, protože na lodi (pokud nás vezme sebou na Island) není signál. Z obou dnů ale nějakou fotku vyberu a přidám je ve čtvrtek večer.

úterý 6.7.

Tak nakonec je vše jinak! Podařilo se nám dostat na loď a čekáme na odplutí. A protože foto dne už mám vybrané, přidám příspěvek, dokud mám signál.

Ráno před snídaní jsme šli k moři fotit mlžný východ slunce. Zuzka se koupala a já fotil.

Osamělou paddleboardistku vystřídal osamělý fotograf. Uhodnete, jaký foťák má na stativu? © Zuzka mobilem.

středa 7.7.

Třetí den trávíme na lodi. Ráno slunce. Odtud pochází i fotka osamělého turisty pod novinkou na Norroně, Laternou Magicou, úžasným novým patrem s kavárnou.
Odpoledne zastávka na Faerech, večer jsme úspěšně prošli kontrolou islandského policisty a obdrželi „zelenou“ kartu. Zítra budeme vpuštěni na pevninu!

čtvrtek 8.7.

Dnes jsme úspěšně prošli výstupní kontrolou a vyjeli na pevninu. Největším zklamáním je, že už nedávají nálepku na auto.  Po nákupu v Egilstadiru míříme na západ. Po necelém „Lukovu“ kempujeme v Hófnu. Zítra budeme pokračovat blíž k sopce.

Osamělé auto mířící silnicí číslo 1 na západ. © Zuzka mobilem.

pátek 9.7.

Dnes dlouhý přesun (necelých 500km) k sopce do Grindavíku. Cestou jsme se stavili v Jökulsárlónu a Skógafossu, odkud je fotografie s odvážným fotografem.

Zítra snad konečně sopka!

sobota 10.7.

Tak jsme se dočkali. Po snídani vyrážíme k sopce! Počasí ucházející. Na hřebenu fouká. Po dvou kilometrech přestáváme mluvit. První setkání se nedá popsat slovy. Je to jako nějaká projekce. Nevěříme svým očím. Vidíme všechno to, co jsme chtěli vidět a báli jsme se na to pomyslet. Jen zíráme, zíráme a zíráme!

Foto odvážného fotografa střídá odvážný letec.

neděle 11.7.

Neděli jsme strávili nadvakrát. Nejdříve jsme šli v sobotu večer ještě jednou na sopku. Tam jsme vydrželi až do dvou do rána. Lidí tam bylo stejně jako přes den. Po vyspání nás čekal přejezd do Grundarfjörðuru. Cestou jsme se stavili na skok v Rejkjavíku. Odtud je selfie ztraceného fotografa.

pondělí 12.7.

Celé pondělí prší a prší a prší. Vydali jsme se k majáku na nejzápadnější výspu poloostrova Snaefellsnes. A dále na rozeklané skalnaté mořské pobřeží v okolí rybářského městečka Arnarstapi. A prší a prší a fouká.

Foto osamělého majáku. Jedna z mála dnešních fotek, z důvodů deště a bočního větru.

úterý 13.7.

Ráno vstáváme a děláme, že neprší. Vyrážíme na Kirkjufell. Vítá nás duha, která vydrží po celý výstup. To znamená, že také celou dobu drobně prší a fouká vítr. Před polednem jsme zpět u auta a po nakoupení zásob na další dny, jedeme za deště na sheep’s waterfall a krátkou procházku ke zhroucenému jícnu sopky u jezera Selvallavatn. Opět střídavě prší, nebo fouká. Většinou oboje.
Zítra odjíždíme do duhových hor, kde je snad lepší počasí. Ale asi tam nebude signál, tak možná budou další příspěvky opožděny. Nejpozději do neděle, kdy plánujeme návrat do civilizace.
Foto z rána, kdy ještě občas vysvitlo slunce.

středa 14.7.

Dnes přejezdová etapa do Duhových hor. Asi 250 km opět částečně v dešti. Posledních 33km  po nezpevněné cestě a jako bunus brod do kempu. Úspěšný! Bohužel foto brodění nemám. Zuzka odmítla nejen jet, ale ani se nedívala a tudíž nefotila. Budete se muset spokojit s fotkou auta z posledního úseku cesty © Zuzka mobilem. Zítra snad bude foto z hor.

čtvrtek 15.7.

Tak jsme se dočkali. Ráno neprší a tak vyrážíme do duhových hor. Okruh asi 14 km jdeme nakonec přes šest hodin. Počasí drží a tak jsou nádherné výhledy. Slunce jen občas ozáří malou část hor. Docházíme za drobného deště, ale díky větru jsme suší a spokojení.

Foto z náhorní planiny asi 800 m n.m.

pátek 16.7.

Zatímco včera jsme udělali okruh jižním směrem, dnes jsme šli na sever. Výhledy opět překrásné. Opět nepršelo, zato na hřebenech foukalo. Ještě zítra zůstaneme v duhových horách. V neděli zamíříme na jižní pobřeží.

Foto od rozcestníku na planině pod horami. © Zuzka mobilem.

sobota 17.7.

Dnes ráno nás ve stanu probudilo slunce a už s námi zůstalo celý den. Startoval tady, stejně jako před devíti lety, Laugavegur Ultra Marathon. Běží se 55km lávovým polem a nejlepší to dávají pod 4 1/2 hodiny. My jsme se byli projít “polem” na Breinnisteinsaldu. Odpočinkový den na slunci před zítřejším přejezdem k moři.
Foto : momentka mobilem ze startu maratonu.

neděle 18.7.

Dnes přejezdová etapa do Víku, kde chceme jít večer „chytat“ papuchalky. Po cestě jsme se stavili u Seljalandsfossu, vodopádu, který lze obejít a fotí se hlavně zezadu. Počasí nic moc, ale objevila se slečna na silničce a tak vzniklo netradiční foto od vodopádu.

pondělí 19.7.

Vracíme se postupně k lodi. Před odjezdem jsme byli na černé pláži a protože počasí nebylo fotogenické, došlo na focení černého bodu v černé krajině. Po 350km jsme dorazili do Djúpivoguru, kde nocujeme v sudu, jako Diogenés.

úterý 20.7.

Dnes jsme přejeli do našeho nejoblíbenějšího místa, kde se vždy před odjezdem stavujeme na předposlední noc na Islandu, do Laugarfelu. Tady jsem chtěl pořídit poslední společnou fotku v bazénku s horkou vodou. Voda v něm byla ale tak horká, že jsem tam nevlezl ani já, natož Zuzka. Proto je poslední fotkou momentka z cesty podél fjordů, kdy mlhy střídalo slunce.

KONEC

Zdeněk & Zuzka

P.F. Po návratu samozřejmě nějaké další přidám do samostatných článků.