2021-5. Vík & Djúpivogur

• Reynisdrangar

• Jokulsarlón a ledovec Vatnajokul

• Zátoka Berufjordur u Djúpivoguru

Vracíme se k lodi podél pobřeží. Puffini, vodopády, ledovec a černá pláž.

Neděle 18.7.2021

Na dnešek jsme zase spali v chalupě. Všechno už máme sbalené a ráno v 6 hod vyrážíme. Mlha. Chtěla jsem udělat video, jak Zdeněk brodí s Toyotou. Nakonec taky sedám do auta a jedeme. V 7 hodin jsme dojeli na malbik (po 30 km). Dáváme si snídani, čaj v termosce jsem měla uvařený od večera. Dnešní cíl je Vík i Mýrdal. Spíme na farmě. Zvenku nic moc, ale uvnitř krásné pokojíčky, místnost na posezení a v jiné budově velikánská kuchyň, kde lze vařit. Pracují tady 4 Slováci, kteří se o všechno starají. Od jejich šéfové jsme dostali večeři. Potom jedeme znovu na Dýrholey, stavovali jsme se tam už odpolko cestou, ale moc foukalo. Jdeme na horu k majáku a ještě fotit papuchalky.

Pondělí 19.7.2021

Výborná snídaně, včetně palačinek. V 9 hodin odjíždíme k černé pláži před Víkem. FOUKÁ! Krátké triko, dlouhé triko, péřovka, bunda, čepice. Dlouhé kalhoty a přes ně kalhoty na běžky. Zastavili jsme se u Fjallsárlon (cca 10 km západně od Jokulsarlon). Výhledy na ledovec. Pak u J. káva. Byli jsme tam cca ve 14 hodin, vůbec netekly ledy do moře. Možná příliv?

Naším dnešním cílem je městečko Djúpivogur. Spíme v kempu, v chatičce ve tvaru sudu. Dřevěná boudička se 3 postelemi. Elektrické topení. Nutné vlastní spacáky – ty máme. Vařím kávu a kuskus s fazolemi. Večer se jdeme projít k moři. Mraky, ale pod nimi vykukuje sluníčko. Klidné moře, nehne se ani větříček. Ptáci různých druhů. V kempu je plně zařízená kuchyň. Vlastní vaření jsme vytáhli jen v Landmannalaugaru, tu noc, když jsme spali ve stanu.